Cena postu, jaką zapłacimy, jest zerowa. Zapłacimy tylko i wyłącznie, gdy będzie aktywność związana z postem. Pokrótce omówię, jak to wygląda w praktyce.

Co jest traktowane jako aktywność?

Facebook promuje strony, które są aktywne. W sumie to jest cała idea portalu, aktywność. Aktywność to nic innego jak interakcja z postem, czyli polubienie, kliknięcie w post, kliknięcie zobacz więcej, udostępnienie.

Ile to kosztuje cel aktywność związana z postem?

Ceny są różne. Zależą one od naszej grupy odbiorców oraz treści postu. Najlepiej jak post byłby angażujący i dający wartość.

post7gr

Jakie mamy dodatkowe korzyści?

Dodatkowe korzyści, jakie otrzymujemy to między innymi zasięg organiczny i polubienia. Ludzie, którzy nawiązują interakcje z postem, dają znać swojej społeczności, przez co ktoś może przyjść do nas od nich. Osoby także mogą polubić przy okazji na FanPage oraz można zaprosić osoby do polubienia strony. Jak? Kliknąć w osoby co polubiły post, pokaże się przycisk ZAPROŚ od osób co nie są naszymi fanami.

Jak optymalizować?

Warto tworzyć kilka zestawów odbiorców, dzięki tym możemy wybrać najtańsze rozwiązanie. Kolejną rzeczą jest sprecyzowanie grupy odbiorców. by nie była rozbieżna oraz zbyt duża, do 30 tyś. – 50 tyś. jest w porządku. Tak czy owak, testuj i testuj. Nie ma recepty 1:1. Sam post powinien być angażujący, by użytkownik chciał wziąć udział w naszym komunikacie. Grafika powinna być także dopasowana do treści, z małą ilością tekstu by zasięg nie był obcinany.

Podsumowanie

Używaj grafiki z jak najmniejszą ilością tekstu. Twórz angażujące posty. Precyzuj grupy docelowe do minimum, max 30 – 50 tyś. osób.

Aktywność związana z postem to cel reklamowy, który między innymi łączy płatny zasięg z organicznym.

Pamiętaj: Cena będzie się różnić. Zależna jest od długości trwania reklamy, treści posta, grafiki, dobranej grupy docelowej, oferowanego produktu i usługi. Im więcej osób zareaguje na post, tym koszt jest mniejszy.

Kategorie: BLOGPORADY