Brak sprzedaży w sklepie Internetowym jest najczęstszym zmartwieniem. Bez tego niestety nie mamy jak opłacić kosztów, pracowników, nie ma co nawet wspominać o zyskach.

Brak sprzedaży jest największym problemem jaki może zaistnieć w każdym przedsięwzięciu. Niestety jeśli rozwiążemy go w miarę szybko to musimy liczyć się  z upadkiem.  Sprzedaż jest na tyle istotna,  ponieważ dzięki niej mamy zyski, które pozwalają  rozwijać się.

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności zacznijmy od analizy dotychczasowych naszych działań, które podjęliśmy. Zazwyczaj robimy ciągle to samo z nadzieją, że coś się samo zmieni i przyniesie inni efekt.

Jak to mówi Albert Einstein „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”

Dokładnie tak. Spiszmy wszystkie kroki jakie podejmujemy do realizacji naszych celów sprzedażowych (o ile je mamy). Zróbmy rachunek przychód i kosztów, oznaczmy, które działania przynoszą pozytywny rezultat, a które nie.

Zastanówmy się czym dysponujemy, jakimi środkami i co możemy z tym zrobić.

Podstawowa zasada – zawsze obniżaj koszty do minimum jeśli nie przynoszą zysku.

Jaki jest najczęstszy błąd?

Najczęstszym błędem według mnie  jest skupienie się na zadaniach pobocznych takich jak konfiguracja, pozycjonowanie, zapominając o tym, że sprzedaż jest najważniejsza i to na niej powinniśmy się skupić przede wszystkim.

Co jest powodem braku sprzedaży?

Przekonanie – mam sklep, ktoś wejdzie i kupi. Kto kupi? NIKT. Może będziesz mieć kilka, kilkanaście zamówień w miesiącu.

Mały budżet – jakoś to będzie…i jest tak jak zawsze czyli na minus. Wykupienie niepotrzebnych usług powoduje zmniejszenie kapitału na promocje naszego biznesu, tak samo jest w momencie gdy nie liczymy naszych wydatków.

Zastanów się, czy używasz #socialmedia…nie? Tracisz kolejne bezpłatne źródła ruchu.

Jakie jest rozwiązanie na brak sprzedaży w sklepie internetowym?

Rozwiązanie jest proste, a Święty Graal nie istnieje. Jest tylko jedna droga: Edukacja.

Pokaż się światu. Pokazuj co robisz, co masz, jak robisz, za co Ci ktoś może zapłacić, jaką daje korzyść społeczeństwu. Dokumentuj to wszystko używając Facebook’a, Instagram’a, YouTube’a.

Kolejną rzecz jest edukacja klienta. Postaw się w roli eksperta i dawaj społeczeństwu wartość. Polepszenie jakości czyjegoś życia sprawia satysfakcje co wiąże się z tym, że będą wracać po więcej.

Doradzaj, odpowiadaj na komentarze, twórz społeczność wokół siebie.

Twórz video, treści do Internetu, dawaj za darmo wiedzę, a Twoja sprzedaż wzrośnie.

Czy wdrożyć płatne reklamy?

Oczywiście, że tak. Wylicz określoną kwotę jaką chcesz przeznaczyć i jaką możesz przeznaczyć. Nie zapominaj jednak o drodze edukacji.

Podpowiem Ci, że najlepszą dla mnie opcją są reklamy dynamiczne oraz budowanie bazy mailingowej, gdzie klient jest prowadzony za rękę.

W reklamach warto także stosować upsell czyli możliwość zakupu dodatkowego taniego produktu w celu powiększenia koszyka.

Przykład: Klient widzi reklamę. Klika w nią i ukazuje mu się strona, z której może pobrać poradnik po podaniu maila. Następnie na jego pocztę mailową przychodzi link weryfikacyjny, po kliknięciu ukazuje się strona z komunikatem potwierdzenia weryfikacji oraz właśnie tani produkt, który może tej osobie być potrzebny np drugi poradnik o bardziej rozwiniętej treści. Ważne by o decyzji zakupu miał wpływ czas np sprzedaż zakończy się za 20 minut. Taki upsell może właśnie finansować nam reklamy.

Co jeszcze mogę zrobić?

Zadbaj o najlepszą obsługę klienta i o swoich pracowników.

Richard Branson powiedział „Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów.”