Cele reklamowe Facebook na to inaczej Twój cel biznesowy jaki chcesz w danym momencie osiągnąć. Cele te dobieramy odpowiednio do akcji jaką użytkownik ma wykonać, by zrealizować nasze oczekiwania. Każdy cel to czynność, do której zostają zachęcone osoby widzące naszą reklamę.

Jakie są popularne cele?

Najbardziej popularnymi celami reklamowymi Facebook są:

  • Konwersja: Zachęcanie użytkownika Facebook do zakupu lub skorzystania z produktów, usług firmy, którą jest zainteresowany.
  • Ruch: Skłania odbiorcę do odwiedzenia witryny internetowej bądź podobnego miejsca, gdzie uzyska więcej szczegółów na dany temat.
  • Aktywność: reklama dociera od osób, które z największym prawdopodobieństwem nawiążą interakcje z naszym postem.
  • Wiadomość: wyświetlenie reklamy osobom, które będą mogły nawiązać szybki kontakt z nami przez komunikator Messenger.

Jak dobrać odpowiednie rozwiązanie?

To akurat jest proste. W pierwszej kolejności upewniamy się jaki biznes prowadzimy. W drugiej fazie dowiadujemy się w jaki sposób klient od nas kupuje oraz jak się z nami kontaktuje. Na podstawie tych danych dokonujemy wybór celu reklamowego Facebook.

Czego należy unikać ustalając nasze cele reklamowe Facebook?

W pierwszej kolejności wystrzegajmy się ustawiam reklamy przyciskiem promuj post. Ta forma przyniesie nam większe koszty, a działanie będzie nieefektywne. Do tworzenia jakiejkolwiek kampanii wykorzystujemy Menadżer Reklam dostępny w Bussines Facebook.

Następną rzeczą jaką powinniśmy unikać to nic innego, jak wybór celu reklamowego dotyczący polubienia naszego FanPage. Dlaczego? Prosta sprawa. Taka reklama jest poniekąd droga, a my nic z tego nie mamy oprócz Fana, który nas nie zna, a my musimy zdobyć jego zaufanie. Poza tym lajki nie sprzedają same w sobie. Sprzedaje edukacja i lejek sprzedażowy.

Błąd także występuje przy wyborze celu reklamowego Facebook jako ruch na stronę, gdzie ruch kierowany jest bezpośrednio na adres internetowy sklepu. Podobnie jest tutaj, że sam ruch nie sprzedaje. Poniżej omówię krótki przykład, który rozwieje wszelkie wątpliwości.

Przykład:

Klient widzi reklamę z celem ruch na stronę. Klika w przycisk przenosi go na stronę lądowania czyli LandingPage. Na tej stronie może pobrać ebook, po wcześniejszym podaniu adresu email. Kontakt wpada do naszej bazy malingowej, gdzie odbędzie się edukacja klienta, która zostanie zakończona sprzedażą. Dodatkowo klient zostaje w naszej bazie, a my nie musimy ponownie tworzyć reklam, by do niego dotrzeć.

Powyższy przykłady uświadamiają nas, w jaki sposób powinniśmy działać w momencie tworzenia reklam w Social Media.

Podsumowując

Zwracaj uwagę na to, co chcesz, by zrealizował użytkownik widzący reklamę. Wejdź w buty klienta. Prowadź go za rękę. Realizuj sprzedaż przez edukacje i etapy.

Kategorie: BLOG