Co motywuje klientów? Dlaczego u jednych wydają pieniądze, a u drugich nie? Od czego to zależy? Są to szczegóły, dzięki nim klienci podejmują szybciej decyzje. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ większość odkłada rzeczy na później, a poczucie starty pozwala w długim terminie na zmianę nawyków zakupowych.
Ograniczenie czasowe
Ogranicz zakup produktów. Klient widzi, że dana okazja kończy się o konkretnej porze. Jeśli klient się spóźni, to oferta wygasła. Nawet jakby prosił, to nie może ponownie skorzystać z oferty. Strata powoduje, że następnym razem o wiele szybciej się zdecyduje i zapewniam, że skorzysta z okazji, ponieważ odwiedzający będzie miał na uwadze fakt, że kolejna okazja przeleci mu koło nosa.
Ograniczenie dostępności
Ilość dostępnych produktów ma wielki wpływ na wartość i cenę produktu. Im jest ich mniej, tym szybciej klient podejmuje decyzje. Nie mylmy tego z manipulacją, możemy mieć tylko 500 sztuk danego produktu i nigdy nie będzie więcej. Możemy zaobserwować to na giełdzie. Cena rośnie, gdy zwiększa się popyt, a towaru jest mniej niż kupujących.
Zwiększenie ceny
Kolejnym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest zwiększenie ceny co ileś sztuk, powoduje to rywalizacje, a każdy przecież chce kupować taniej. Cena jest za droga w momencie, gdy klient nie widzi wartości w produkcie. Możemy to wyeliminować, dodając bonusy, gadżety i inne produkty.
Powiadomienia o zakupie na stronie
Na niektórych stronach można zauważyć wyskakujące powiadomienia w stylu „Rafał M. właśnie kupił produkt X”. Znaczy to, że sklep ma klientów, a produkty się sprzedają, więc skoro inny kupują, to ja nie kupię? Kupię.
Dowód społeczny
Pokazanie wszystkiego, co świadczy, że klient jest zadowolony. Pokazanie opinii oraz dowodu na użyteczność. Warto nagradzać także osoby, które dzielą się opinią, dodając zdjęcia w Social Mediach. Budujemy w ten sposób relacje.
Gwarantuje, że jeśli wykorzystasz powyższe kroki to nie będziesz więcej mieć pytania „Co motywuje klientów do wydania u nas pieniędzy?”.