Lejek sprzedażowy to nic innego, jak droga, przez którą przejdzie użytkownik, do momentu aż wyda u nas pieniądze i stanie się naszym klientem.

Ma pokazać odbiorcy korzyści, jakie przyniesie nasz produkt, usługa. Zdobyć zaufanie i dać szanse na poznanie nas samych.

Jest procesem, który pokazuje poszczególne etapy jakie klient musi wykonać, by zrealizować cel.

W jakim celu stosuje się lejek sprzedażowy?

Stosuje się, by zdobyć zaufanie oraz przedstawić korzyści, jakie niesie nasz produkt, usługa. Nikt nie lubi kupować w ciemno, potrzebujemy mieć pewność, że będziemy zadowoleni w momencie wydania naszych pieniędzy.

Kolejnym powodem stosowania jest pozyskanie kontaktu czyli LEAD. Każde pozyskanie adresu email jest cenne, ponieważ pozwala nam zbudować bazę klientów oraz prowadzić remarketing bez ponownej reklamy.

W bazie malingowej z każdym klientem budujemy zaufanie, które będzie procentować tak samo jak w naszych codziennych relacjach ze znajomymi, rodziną czy przyjaciółmi albo z nowo poznanymi osobami.

Jaki jest przykład?

Popularnym lejkiem sprzedażowym jest zapis do newslettera. W zamian za otrzymanie wartości, gdzie w następnym kroku odbywa się edukacja klienta w mailingu.

Szczegółowiej wygląda to tak:

  1. Zobaczenie reklamy w internecie: Facebook, Google itp
  2. Otrzymanie poradnika w zamian za podanie adresu e-mail
  3. E-mail trafia do bazy malingowej
  4. Zaczyna się wysyłanie maili edukacyjnych 4-5 co 2-3 dni
  5. W ostatnim dniu jest sprzedaż przez wysłanie oferty

Przez cały ten etap użytkownik poznaje nas. Doświadcza i testuje naszą wiedzę. Sprawdza czy to co przedstawiamy działa, a na koniec decyduje czy chcę więcej. Oczywiście nigdy 100% nie przejdzie całej drogi. Część odpuści na początku, inni po drodze, a drudzy na końcu. To od nas zależy jaki komunikat będziemy przedstawiać. To my musimy dopasować treść do odbiorcy, do wieku, zainteresowań. Wystarczy, że nie przedstawimy korzyści to już tracimy na skuteczności. Wszystko to jest procesem sprzedaży, który ma określone ramy.

Kategorie: BLOGPORADY