Remarketing jest to ponowne dotarcie do osób, które odwiedzili naszą stronę internetową. Celem remarketingu jest konwersja przez osoby, które wcześniej jej nie dokonali. Strategia ma na celu dopasowanie działań, by użytkownik wrócił w konkretne miejsce na naszej stronie internetowej.

Jak działa remarketing?

Przykładem remarketingu jest reklama Facebook. Gość odwiedza stronę, przegląda konkretny produkt i wychodzi. Po czasie wyświetla się ponownie ten produkt w formie reklamy. Strony mają wdrożony kod, a reklamy są odpowiednio ustawione, by mogły Cię śledzić, czyli podążają za Tobą, gdy korzystasz z internetu.

Jakie są zalety remarketingu?

Jedną najważniejszą zaletą jest powrót klienta i dokonania zakupy na naszej stronie dzięki sprecyzowanej treści i ofercie. Po prostu wracasz z komunikatem reklamowym do osoby, która coś chciała zrobić, a czegoś jej brakowało i opuściła stronę. Musisz postarać się w odpowiedni sposób zakomunikować i przypomnieć co powinna zrobić, by dokończyć proces. To jest ta zaleta remarketingu, że mimo braku płatności ze strony klienta, możesz ponownie do niego dotrzeć i sprawić, by ta płatność się dokonała.

Jaki jest przykład remarketingu?

Przykładem remarketingu jest Google. Wchodzimy na stronę sklepu internetowego, przeglądarka zapisuje ciasteczka, a my później widzimy produkty, które za nami podążają podczas przeglądanie innych stron w internecie. Dobrym przykładem jest wejście na Allegro, a później, jak przejdziemy na Olx, to zobaczymy takie same albo podobne produkty, jakie przeglądaliśmy na Allegro wcześniej.

Jakie są narzędzia i miejsca, gdzie można użyć remarketing?

Pierwszym narzędzie, gdzie możemy przeprowadzić remarketing to reklamy na portalu Facebook, Instagram. Podczas przygotowania kampanii reklamowej instaluje się kod Pixel Facebook, który monitoruje użytkowników. Dzięki niemu możemy utworzyć precyzyjne grupy odbiorców np osoby, które dodały do koszyka produkt, a nie przeszły procesu płatności. Reklamy mogą także wyświetlać w sposób dynamiczny produkty do odwiedzających te produkty na stronie – nazwę to reklamy śledzące. Taki remarketing również tworzony jest do osób, które odwiedziły Twój FanPage.

Drugim narzędziem to remarketingu to systemu do prowadzenia malingu, opisałem – TUTAJ. Każdy pozyskany kontakt zostaje w naszej bazie. Zawsze mamy możliwość wysłania oferty do tych klientów, a także różne treści, z jakimi chcemy się podzielić.

Trzecim narzędziem, w którym możemy użyć remarketing to Google, który opisałem wyżej. Reklama ustawiona w GoogleAds pokazuje produkty, które widziałeś wcześniej na innych stronach, jakie zostały odwiedzone. Te strony przeważnie mają wdrożony AdSense, by móc wyświetlać reklamy od Google. U mnie również możesz to zaobserwować, gdy podczas przeglądania strony wyświetli się reklama innego produktu czy usługi.

Kategorie: BLOGPORADY