Sklep internetowy jest dość praktycznym sposobem na zwiększenie swojego majątku. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z tego jak bardzo mogą zrobić sobie krzywdę, mając złe przekonania odnośnie prowadzenia sklepu, a konkretnie przychodów z jego tytułów. Sklep to nie jest głównie maszynka do wyciągania pieniędzy, lecz miejsca, które rozwiązuje problem społeczności. Prowadzenie sklepu wymaga również od nas umiejętności sprzedaży i marketingu co na ogół większość o tym zapomina.
Jak to wygląda w praktyce?
Pewna osoba myśli sobie, że jak założy sklep internetowy, to zdobędzie wolność finansową i już więcej nie będzie musiała pracować na etacie, być od kogoś zależna. Wszystko świetnie gdyby nie patrzeć na jedną kluczową rzecz, jaką jest sprzedaż. Chcesz czy nie, to jest ona potrzebna, by każdy przedsiębiorczy pomysł miał sens. Teraz nie zapominajmy o kosztach, które muszą być mniejsze niż przychód, by wygenerować zysk. Fakty zazwyczaj są takie, że osoba, która zaczyna przygodę ze sprzedażą online myśli, że zysk będzie się sam generował bez niczyjej pomocy. Niestety wiele osób budzi się zbyt późno.
Co robi taka osoba przy założeniu sklepu internetowego?
Na początku tej przygody robi sama sobie koszty. Jakie? Kupuje serwer, oprogramowanie sklepu, domenę, jak się nie zna na konfiguracji, to dodatkowo wydaje na konfiguracje sklepu. Kontaktuje się z hurtownią, zamawia produkty lub łączy hurtownie ze sklepem dzięki oprogramowaniu. Do wszystkiego dochodzi ZUS – piszę o e-biznesie w Polsce na działalności gospodarczej. Zakładając optymistyczne, to wydano 4000 zł + ma się comiesięczne opłaty. Kwota oczywiście może się różnić.
Co dzieje się dalej ze sklepem internetowym?
Po uruchomieniu swego sklepu internetowego, który działa jak błyskawica dochodzi nasz bohater po jakimś czasie do wniosku, że wydaję i wydaję, a zysków, jak nie ma, tak nie ma, co lepsza nie ma także sprzedaży. Tutaj błędnym przekonaniem jest przekonanie, że sam ruch na stronie sprzedaje.
Dlaczego nie ma sprzedaży?
Tutaj dochodzimy do początku naszej podróży, czyli „złe przekonania” – wiele osób uważa, wręcz jest pewna, że jak otworzy sklep, to ludzie sami przyjdą i będą kupować. Niestety realia są inne – nie przyjdą sami. Nawet jeśli będą odwiedzać nasz sklep, to nic to nie zmieni. Sprzedaż generuje się przez edukacje, pokazanie korzyści i rozwiązanie, jakie niesie nasz sklep.
Jak powinno wyglądać według mnie?
Według mnie przed otworzeniem każdego interesu trzeba znać swój budżet i swoje umiejętności sprzedażowe oraz kanały sprzedaży. Przede wszystkim mowa tutaj o planie, który zweryfikuje czy to wszystko, co sobie wymyśliliśmy ma sens. Warto przed otworzeniem biznesu pozyskać pierwszych klientów. Jeśli zweryfikujemy czy jest zainteresowanie naszym produktem to unikniemy w przyszłości przykrej niespodzianki.
Jak można nauczyć się sprzedaży ?
Sprzedaży można nauczyć się pracując u kogoś, biorąc udział w kursach, czytać artykuły, przeglądać kanały na YouTube.
Kolejną opcją jest dołączenie do programu partnerskiego. Nie ponosimy kosztów, nie musimy mieć na początku działalności. Pozwoli nam to także uniknąć odpowiedzialności finansowej, jaką mamy w momencie prowadzenia własnego sklepu. W momencie, gdy wygenerujemy sprzedaż komuś innemu, to o wiele łatwiej będzie nam prowadzić nasz własny sklep internetowy. Możemy rozwijać zwoje umiejętności sprzedażowe, a przy tym dostawać prowizje za każdą sprzedaż.
Przykładem takich programów partnerskich są:
webepartners.pl – KLIKNIJ TUTAJ
Zbiór ponad 200 sklepów internetowych, praktycznie z każdej branży. Wynagrodzenie jest wypłacane na podstawie wygenerowanej prowizji.
convertiser.com
Strona zrzeszająca firmy, z którymi można współpracować i generować sprzedaż.
ebrokerpartner.pl
Portal, w którym znajdziemy produkty finansowe takie jak konta bankowe, kredyty, ubezpieczenia, multimedia i inne. Wynagrodzenie przyznawane jest według zrealizowania celu czyli sprzedaż, pozyskanie klienta.
Jak zacząć z własnym sklepem?
Natomiast jeśli za wszelką cenę chcesz mieć swój sklep internetowy, to zadbaj pierwsze o klientów – znajdziesz ich na portalach społecznościowych. W następnym kroku oblicz wszystkie koszty, może okazać się, że oprogramowanie shoper.pl (hmm…nie mam prowizji za ten llink – muszę to zmienić 😉 ) albo Redcart będzie dla Ciebie odpowiednie. Ty zajmiesz się tylko sprzedażą, a działanie sklepu pozostawisz firmie płącą niewielki abonament – średnio to jakoś 120 zł miesięcznie, zależy od potrzeb.
Sprzedaż do sklepu wygenerujesz dość szybko działając w Social Media. Tu masz link Skąd Wziąć Bezpłatny Ruch . Kolejną rzeczą musisz iść zgodnie z procesem polub, poznaj, zaufaj, zapłać. Nikt nie wyda pieniędzy, dopóki nie przejdzie przez pierwsze punkty.