Marketing internetowy niesie ze sobą mnóstwo korzyści, jak i niepowodzeń. Niekiedy jest to syzyfową pracą, gdy nasze działania nie będą aktualizowane i poprawiane. Jednak decydujemy się na to, często jednak zapominając o podstawach. Nic straconego.
Co to ogóle jest za pojęcie „Marketing” ?
Marketing to nic innego jak sprzedaż, chociaż są osoby co myślą inaczej. Ja wolę konkrety i tak napisze, że marketing to sprzedaż. Dlaczego? Każde działanie ma na celu dotrzeć do odbiorcy, zainteresować go, a na końcu wyciągnąć rękę i powiedzieć „zapłać mi”. Marketing dociera komunikatem do odbiorców, który przekonuje ich do wykonania celu i sprawia, że klienci zostają z nami na dłużej. Wszystko to proces.
Jak działa marketing internetowy?
Marketing internetowy opakowuje idee i przekazują ją do odpowiedniej grupy, która w długotrwałym czasie decyduje się na zakup, ponieważ rozwiązujemy problem i to jest klucz, że marketing nie sprzedaję de facto produktu ani usługi tylko rozwiązanie i korzyści.
Jak zacząć marketing internetowy w naszej brażny?
Możemy zacząć na kilka sposobów jedne z najczęstszych to oczywiście płatne reklamy w #socialmedia głównie FacebookAds oraz w wyszukiwarce, czyli GoogleAds, do tego należy oczywiście prowadzić kanały #socialmedia.
Czy marketing internetowy jest opłacalny ?
Jest, lecz tylko wtedy gdy będzie to miało ręce i nogi. Musimy posiadać odpowiedni budżet oraz osoby co potrafią to robić. Po prostu. Facebook potrzebuje minimum 10 – 20 zł dziennie by można było efektywnie tworzyć reklamy, ponieważ one same wymagają testów, optymalizacji.
Jak długo czeka się na efekty?
Nie jest to One night story. Musimy poczekać dość długo, pierwsze musimy zasiać by móc zbierać plony. Jest to gra, gdzie musimy przekonać drugą stronę, że warto u nas kupować, jesteśmy najlepsi i można nas polecać. Nasze działania musimy monitorować, później analizować i iść głębiej w to co działa. Wszystko to jest gwarantuje, że na efekt czeka się o wiele krócej. Po prostu działaj, sprawdzaj, testuj.