Praktycznie każdy, by chciał wiedzieć jak monitorować ruch na stronie. Ten ruch ma wiele źródeł jak Social Media, wyszukiwarka, portale i inne. My jako właściciele stron chcielibyśmy mieć możliwość sprawdzenia ile użytkowników odwiedza naszą stronę i skąd ten ruch pochodzi. Na pomoc przychodzi nam bezpłatne narzędzie Google Analytics, które pozwoli na monitorowanie odwiedzających stronę.

Jak monitorować ruch na stronie w Google Analytics

W Google Analytics zobaczymy wiele danych, które pomogą w rozwoju naszej strony. Podstawowymi informacjami jakie możemy uzyskać to czas rzeczywisty, odbiorcy, pozyskanie, zachowanie i konwersje.

Czas rzeczywisty

W tej karcie zobaczymy kto aktualnie przegląda naszą stronę. Jaka jest lokalizacja, źródło wizyty i jakie treści czyta. Wszystkie te dane są w czasie rzeczywistym jak sama nazwa mówi nam o tym.

Odbiorcy

Ta pozycja przedstawia nam wszystkich użytkowników, którzy byli na stronie. Możemy zobaczyć ich liczbę całkowitą, liczbę osób powracających i liczbę nowych. Dodatkowo znajdziemy informacje jak: dane geograficzne czyli język i lokalizacja, technologie, zainteresowania, ruch mobilny.

Pozyskanie

Zobaczymy dzięki tej karcie źródła wizyt. Dowiemy się skąd pochodzi ruch na naszą stronę oraz w jakiej ilości jest. Będziemy mogli zobaczyć na przykład ruch z:

  • Social Media
  • Organic Search – wyszukiwarka
  • Direct – bezpośrednie wejścia
  • Referral – witryny odsyłające

Dodatkowo możemy połączyć Google Analytics z Search Console. Pokaże nam to zapytania z jakich trafiają ludzie na stronę oraz połączyć z Google ADS, gdzie zobaczymy statystyki płatnych reklam Google.

Konwersje

Główną zaletą w tym punkcie są cele. Będziemy monitorować jak zostały one realizowane.

Celem może być:

  • Kontakt – liczba osób, która wypełniła formularz na stronie
  • Czas spędzony na stronie – można ustawić kilka, ja mam powyżej 3 minut, 10 minut i 30 minut
  • Strony na sesje – liczba strona na sesje

Celem może być także:

  • Rejestracja online
  • Utworzenie konta
  • Przesłanie treści
  • Polecenie znajomemu
  • Przeczytanie recenzji
  • Wyświetlenie kalendarza
  • Pobranie lub wydrukowanie
  • Udostępnienie treści

Ruch na stronie – podsumowanie

Jak możesz zauważyć monitorowanie użytkowników na naszych stronach internetowych jest bardzo ważne. Dzięki temu będziemy w posiadaniu wielu danych, które przyczynią się do obrania drogi rozwoju.

Potrzebujesz bym ja dla Ciebie ustawił Google Analytics? Napisz do mnie !

Kategorie: BLOGPORADY