Praktycznie każdy, by chciał wiedzieć jak monitorować ruch na stronie. Ten ruch ma wiele źródeł jak Social Media, wyszukiwarka, portale i inne. My jako właściciele stron chcielibyśmy mieć możliwość sprawdzenia ile użytkowników odwiedza naszą stronę i skąd ten ruch pochodzi. Na pomoc przychodzi nam bezpłatne narzędzie Google Analytics, które pozwoli na monitorowanie odwiedzających stronę.
Jak monitorować ruch na stronie w Google Analytics
W Google Analytics zobaczymy wiele danych, które pomogą w rozwoju naszej strony. Podstawowymi informacjami jakie możemy uzyskać to czas rzeczywisty, odbiorcy, pozyskanie, zachowanie i konwersje.
Czas rzeczywisty
W tej karcie zobaczymy kto aktualnie przegląda naszą stronę. Jaka jest lokalizacja, źródło wizyty i jakie treści czyta. Wszystkie te dane są w czasie rzeczywistym jak sama nazwa mówi nam o tym.
Odbiorcy
Ta pozycja przedstawia nam wszystkich użytkowników, którzy byli na stronie. Możemy zobaczyć ich liczbę całkowitą, liczbę osób powracających i liczbę nowych. Dodatkowo znajdziemy informacje jak: dane geograficzne czyli język i lokalizacja, technologie, zainteresowania, ruch mobilny.
Pozyskanie
Zobaczymy dzięki tej karcie źródła wizyt. Dowiemy się skąd pochodzi ruch na naszą stronę oraz w jakiej ilości jest. Będziemy mogli zobaczyć na przykład ruch z:
- Social Media
- Organic Search – wyszukiwarka
- Direct – bezpośrednie wejścia
- Referral – witryny odsyłające
Dodatkowo możemy połączyć Google Analytics z Search Console. Pokaże nam to zapytania z jakich trafiają ludzie na stronę oraz połączyć z Google ADS, gdzie zobaczymy statystyki płatnych reklam Google.
Konwersje
Główną zaletą w tym punkcie są cele. Będziemy monitorować jak zostały one realizowane.
Celem może być:
- Kontakt – liczba osób, która wypełniła formularz na stronie
- Czas spędzony na stronie – można ustawić kilka, ja mam powyżej 3 minut, 10 minut i 30 minut
- Strony na sesje – liczba strona na sesje
Celem może być także:
- Rejestracja online
- Utworzenie konta
- Przesłanie treści
- Polecenie znajomemu
- Przeczytanie recenzji
- Wyświetlenie kalendarza
- Pobranie lub wydrukowanie
- Udostępnienie treści
Ruch na stronie – podsumowanie
Jak możesz zauważyć monitorowanie użytkowników na naszych stronach internetowych jest bardzo ważne. Dzięki temu będziemy w posiadaniu wielu danych, które przyczynią się do obrania drogi rozwoju.