Pozyskać klienta można na wiele sposobów, jednak trzeba pamiętać o tym, by dostarczyć to, co klient oczekuje i jak to coś polepszy jakość jego życia.

Błędem jest natomiast sprzedawanie samego produktu czy usługi, ponieważ ludzie kupują rozwiązanie, każdy przecież chcę od produktu / usługi czegoś, co właśnie rozwiąże jego problemy.

Prostym przykładem są ubrania, ludzie nie kupują ich po to, bo są tylko wiedzą, że będą czuć się w nich dobrze, że ich atrakcyjność i pewność siebie wzrośnie.

1# Social Media

Edukacja klienta na portalach społecznościowych jest bardzo ważna, ponieważ prowadząc w ten sposób profile, dajemy możliwość poznania nas i pokazania co konkretnie dostarczamy. Wykorzystać do tego możemy Facebook, Instagram, YouTube, jak i LinkedIn. W zasadzie dokumentowanie tego, co robimy.

Często sam wykorzystuje grupy na portalu Facebook, choć przez wielu uznawane jest to jako spam, tylko trzeba to rozróżnić, co spamem jest, bo na pewno nie publikacja raz na dwa dni. Grupy dają nam konkretnych odbiorców, praktycznie już dopasowanych do nas oraz bezpłatny do nich dostęp, więc za darmo możemy dzielić się treścią, jak i budzić zainteresowanie. Moim ulubionym jest kontrowersja, ponieważ lekki hejt sprowadza innych użytkowników, którzy wcześniej danego posta nie zauważyli ;). W sumie zawsze się znajdzie ktoś, komu się coś u was nie spodoba. Pamiętajcie, że każdy komentarz umieszcza was post na pierwszym miejscu w grupie.

Na ogół każdy ma na Facebook znajomych, więc warto również od nich zacząć, po części będzie łatwiej, ponieważ oni już was znają.

2# Płatne reklamy

Głównie by pozyskać klienta, używam reklam FacebookAds. Możemy skierować odbiorców do kontaktu w Messengerze, wypełnienia formularza na naszej stronie internetowej, a także do zadzwonienia na ustawiony nasz numer telefonu, który jest bezpośrednio w reklamie.

FacebookAds pozwala także na dotarcie do osób sprecyzowanych, przez co docieramy do grona, które najbardziej może być zainteresowane naszą ofertą. Możemy dopasować grupę po wieku, lokalizacji, tym co lubią, zainteresowaniach, a także tworzyć grupy podobnych odbiorców na podstawie naszych dotychczasowych klientów i osób, które odwiedziły naszą stronę.

Inne płatne reklamy, jakie możemy wykorzystać to GoogleAds. Dobrze się sprawdza także umieszczenie naszego baneru na różnych stronach, sklepach internetowych.

3# Portale

Bardzo dobrze sprawdzają się portale sprzedażowe jak allegro.pl, ebay.com, amazon.com, etsy.com, a także strony z ogłoszeniami jak olx.pl, gumtree.pl czy lokalne jak ogloszenia.trojmiasto.pl.

Możemy także poszukać stron, gdzie znajdziemy fora tematyczne, da nam to nie tylko dostęp do osób zainteresowanych ofertą, a także linkowanie do naszej strony internetowej, przez co Google uzna naszą stronę za wartościową i pokaże ją wyżej, w wynikasz wyszukiwania.

Warto zajrzeć także na portale z ofertą pracy jak goldenline.pl, są na nich także grupy, gdzie w łatwy sposób możemy nawiązać kontakt.

4# Mailing

Wykorzystywany jest, by w zasadzie bezpłatnie dotrzeć ponownie do naszych klientów. Maile zbierane dzięki LandingPage, gdzie użytkownik podaje mail w zamian za dostęp do bezpłatnej treści. Mail zapisuje się w naszej bazie i automatycznie jest obsłużony przez następne maile, które mają na celu przedstawić, to czym się zajmujemy, jak i co przyniesie, to odbiorcy co powoduje sprzedaż na końcu cyklu. Mail można także zebrać za pomocą newslettera czy reklam wykorzystując formularz.

Nie należy kupować baz. Bez sensu jest wysyłać coś do kogoś, kto nie jest zainteresowany.

Główną zaletą mailingu jest ponowne dotarcie do klientów w szybkim czasie. Koszt, jaki ponosimy to tylko koszt oprogramowania.

Oprogramowanie do prowadzenia mailingu.

Jak pozyskać klienta – PODSUMOWANIE

Trzeba zastanowić się, kto ma Twoich klientów i gdzie oni są. Czasem po prostu wystawić stoisko w centrum handlowym bądź skontaktować się z firmami, które tych klientów mają.

Współpraca KLIKNIJ TUTAJ