Odpowiedź na pytanie jak pozyskać klientów na facebooku jest proste. Facebook to dziś główne narzędzie, które wykorzystywane jest do pozyskiwania klientów i generowania sprzedaży. Na tym portalu spędza miliony użytkowników dziennie. Daję to wiele możliwości, w tym precyzyjne dotarcie do poszczególnych osób z dopasowaną naszą ofertą.
FANPAGE
FanPage to miejsce, gdzie publikujemy treści, a nasi odbiorcy mogą zapoznać się z naszą działalnością. Jak sama nazwa wskazuje Fan – Fan Page – Strona czyli FanPage to strona fan, a za tym idzie budowanie społeczności. Pisząc odpowiednie posty, możemy nie tylko edukować klienta, a także pokazać mu drogę do kontaktu z nami. Wykorzystamy Facebook Messenger, kontakt telefoniczny czy wejście na konkretną stronę. FanPage ma także możliwość prowadzenia notatek, które bardzo dobrze się pozycjonują w wyszukiwarce. Możemy dodawać karty, zakładki, takie jak usługi, katalog z produktami, wydarzenia. Twórz angażujące posty, dodawaj video. To wszystko przyczyni się do pozyskania klientów jeśli potrafimy to wykorzystać.
Jak pozyskać klientów na facebooku – GRUPY
Grupy na portalu Facebook są miejsce, gdzie ludzie zbierają się w konkretnym celu. Jest to podobne do celu, jaki jest na naszej stronie, lecz gruby bardziej odwzorują ogólny temat – sprzedaż, marketing. Ludzie dzielą się wiedzą, wrzucają różne linki, a także my możemy sprawdzić, czy nasze usługi zainteresują społeczność w nich. Czasem warto stworzyć grupę, która jest własnością naszego FanPage’a. Pozwoli to na zbudowanie bezpłatnego ruchu na naszą stronę, a także budowaniem pozytywnego wizerunku.
PŁATNE REKLAMY – FACEBOOKADS
Wszystko to, co widzimy z napisem „sponsorowane” , gdy przeglądamy Facebook to płatne reklamy. Takie reklamy mogą wyświetlać się w relacjach, messengerze, marketplace, na tablicy, w bocznych kolumnach, w wynikach wyszukiwania. Reklamy FaceboookAds są bardzo popularne, ponieważ możemy dopasować treść reklamy naszego produkty czy usługi do konkretnej grupy docelowej. Możemy konfigurować grupę odbiorców po wieku, lokalizacji, zainteresowaniach, polubionych stronach. Dodatkowo możemy tworzyć niestandardowe grupy, czyli osoby, które były na stronie, odwiedziły konkretne strony wraz z utworzeniem podobnych odbiorców do tych osób. Możliwości są naprawdę ogromne, a przy tym możemy to prosto monitorować. Oczywiście wszystko wymaga optymalizacji. Czasem koszty są większe, a czasem mniejsze, dlatego też testuje się kreacje reklamowe, grupy odbiorców, miejsca wyświetlania. Zawsze dążąc, by koszt reklamy był jak najmniejszy i opłacalny.