Prosta strategia na to, jak prowadzić Instagram.

Wiele użytkowników portalu Instagram szuka magicznego sposobu na to, jak prowadzić Instagram. Musicie wiedzieć, że takie portale są nastawione na prostotę i to w zasadzie jest serum sukcesu. Dokumentuj, co robisz i edukuj społeczność. Postaw na video. To wszystko.

Co muszę zrobić ?

Na początku napiszę Ci, że całość opiera się tylko na 2 wyrazach-wytrwałość i cierpliwość. Tak jest to fundament, bez tego cały proces pójdzie na marne. Nastaw się na długoterminową podróż.

Utwórz plan bądź systematyczny. Algorytm to lubi. Do tego lajkuj inne tematyczne profile, bądź aktywny każdego dnia. Publikuj dobre jakości zdjęcia i dokumentuj swoją pracę, chwal się sukcesami firmy, pytaj o zdanie społeczności, by mogli komentować. Odpisuj na komentarze i udzielaj się także na innych profilach.

Jak ma wyglądać nasz profil?

Profil na Instagramie musi zawierać:

  • Łatwą w zapamiętaniu nazwę i opisującą nasze działania
  • Uzupełnione Bio, czyli naszą wizytówkę, która powinna zawierać #hashtag, krótki opis opisujący naszą działalność, najlepiej w punktach by było czytelnie wraz z emotikonami
  • Logo

W celu zwiększenia fanów odpisuj na komentarze wiadomości, twórz wartościową treść, która pozwoli na zdobycie wiedzy przez użytkowników portalu.

Pamiętaj, że boty na Instagramie czy kupieni fani są złe, ponieważ nie odzwierciedlają naszej pracy i szkodzą nam samym.

Każdy profil można bezpośrednio sprawdzić dzięki socialblade.com

Jaki jest schemat działania, na to jak prowadzić Instagram?

  • Minimum 2 – 5 postów dziennie. Zdjęcie, filtr, opis, hashtagi, link, lokalizacja + Video – w karcie eksploruj video ma większą kratkę od zdjęć
  • Zdjęcie przejrzyste z odpowiednią rozdzielczością, narzędzie bezpłatne canva.com
  • Użycie około 15 – 30  tematycznych hashtag’ów (narzędzie Best HashTags for Instagram na androida) – nie wchodź w hashtagi, gdzie liczby są milionach, to jest miejsce dla największych kont. Zacznij od miejsc, gdzie nie jest aż tak ciasno:
    • 5 hahstagów do 5 tys.
    • 5 hashtagów do 20 tys.
    • 5 hashtagów do 70 tys.
    • 5 hashtagów do 150 tys
    • 5 hahstagów do 250 tys
    • 5 hahstagów do 500 tys.
  • Własny hashtag, pomocny przy konkursach
  • Tagowanie profili
  • Codzienna publikacja video, zdjęcia w relacji
  • Wartościowa treść,  przekazanie wiedzy, porady, język korzyści
  • Emotikony
  • Używaj relacji

Konto biznesowe

Instagram w ustawieniach umożliwia przejście na konto biznesowe. Jest to bezpłatne. Dzięki temu mamy dostęp do statystyk. Pojawiają się one od 100 fanów. Możemy zobaczyć, skąd pochodzą fani, w jakim są wieku i w jakich godzinach są aktywni.

Przydatne narzędzia:

Tworzenie grafiki dopasowanej do portalu: Canva

Tworzenie Hashtagów: aplikacja

Automatyczna publikacja postów: HootSuite

Jaki będzie efekt?

Wynikiem powyższego schematu będzie systematyczny wzrost fanów na Instagram oraz ich zaangażowanie.

Pamiętaj, że każdy dzień zaprzestania publikacji jest stratą!