Sklep internetowy jest długoterminowym działaniem, jeśli ktoś myśli, że zacznie sprzedawać od razu, to jest na straconej pozycji. Jak rozwijać sklep internetowy? Takie pytanie zadaje wielu, wszystko zależy oczywiście od naszego czasu i budżetu. Użycie wielu dróg jednocześnie często powoduje rozpraszanie się i bardziej efektywne jest robienie jednej rzeczy, a dobrze. Pamiętajmy także, że testy są częścią planu, a starty są wliczone w cenę.

EDUKACJA

W tym punkcie powinniśmy się skupić nad tym, by edytować użytkowników o naszej produkcie i usłudze. W tym celu warto prowadzić blog. Dodatkową korzyść, jaką otrzymamy to ruch na naszą stronę z wyszukiwarki. Na stronie sklepu powinniśmy przedstawić korzyści, a także informacje o tym, w jaki sposób rozwiążesz problem społeczności. Musisz wiedzieć, że ludzie kupują bardziej rozwiązania niż sam produkt jako rzecz.

PORTALE SPRZEDAŻOWE

Portale sprzedażowe takie jak Allegro, EBay, Amazon, Olx pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż jeśli będzie to odpowiednio zrealizowane. Dodatkowo te portale budują Twój wizerunek, a pozytywne opinie zwiększą zaufania do Twojej marki. Miliony użytkowników odwiedza te portale, więc warto skorzystać z tego, by dać naszej firmie możliwość ekspozycji naszych produktów.

SOCIAL MEDIA

Prowadzenie profili Social Media pozwoli Ci na zdobycie klientów. Codziennie ludzie szukają nowości, informacji, a portale społecznościowe to idealne miejsce do tego, by móc pozyskać klienta w bezpłatny sposób. Każdy będzie mógł zobaczyć, co firma oferuje, jakie ma zwyczaje, jak spędzają w niej czas pracownicy i jak wygląda jej życie od wewnątrz. W Social Media mamy doskonałą możliwość nawiązywania relacji z klientami przez co zostaną z nami na dłużej. Jest to jeden z najlepszych sposobów na to jak rozwijać sklep internetowy.

MAILING

Prowadzenie mailingu i budowanie bazy email pomoże w zwiększeniu sprzedaży. Po dziś ludzie korzystają z maili i to medium jest nadal uważane za jedno z najskuteczniejszych. Baza mailingowa posłuży się również do edukacji klienta, a także na remarketing, czyli ponowne dotarcie do niego bez użycia płatnej reklamy.

PŁATNE REKLAMY

Reklamy jak FacebookAds czy GoogeAds wcale nie muszą być drogie, by móc wygenerować Ci sprzedaż. Dzięki reklamie możesz dostrzec do konkretnej osoby o konkretnych zainteresowaniach, dzięki czemu zwiększysz procent dopasowania Twego produktu do odpowiedniego użytkownika. Reklamy pomogą Ci odzyskać porzucone koszyki, ponownie wyświetlać produkty tym co go wcześniej widzieli, pozyskiwać kontakty, budować bazy malingowe, a także wizerunek i świadomość marki.

SEO – POZYCJONOWANIE

Każdy szuka informacji, korzystając z wyszukiwarek, to one mają wpływ na to, jaka treść zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania. SEO właśnie pomoże Ci wnieść się pierwsze pozycje w tych wynikach. Wszystko odbywa się przez dobranie właściwych fraz kluczowych i odpowiedniej konfiguracji treści, grafik itp.

MONITOROWANIE UŻYTKOWNIKÓW

Każda strona powinna monitorować użytkowników. Warto wiedzieć kto odwiedza naszą stronę. Każda informacje jest przydatna, ponieważ możemy poznać, kim jest nasz klient, dopasować odpowiednie oferty, obniżać koszty i sprawdzić, czy nasze działania są efektywne. Najpopularniejsze narzędzia to Google Analytics, Pixel Facebook, Hot Jar.