System sprzedaży to nic innego jak zautomatyzowany proces drogi klienta z wykorzystaniem wielu strategii sprzedaży i marketingowych. System sprzedaży to sposób na pozyskanie klientów dla Twego biznesu.
1# Klienci
Zdefiniuj swego klienta. Kim jest, co robi, co lubi, czym się interesuje, w jakim jest wieku, lokalizacji. Im szczegółowiej zdefiniujesz tym trafniej dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej.
Dobra cena, świetny produkt to nie wszystko. Szukaj głębiej, może być tak, że ludzie nie kupują, ponieważ oferta jest dla nich za droga. Można porównać to do sytuacji gdzie wszyscy chcą samochodu lecz tylko mała grupa potrafi bez problemu zapłacić za samochód ponad 100 tyś. złotych.
2# Produkt / Usługa
Ten punkt to najważniejszy element każdego biznesu, opiera się na nim każdy system sprzedaży.
Produkt ma pasować do klienta i co najistotniejsze ma rozwiązywać problem grupy docelowej.
W celu znalezienia odpowiedniego środka musisz zrobić rozeznanie. Musisz dowiedzieć się co jest problemem klienta, znaleźć to w jaki sposób możesz mu pomóc by klient miał efekty.
Produktami może być praktycznie wszystko natomiast musisz mieć taki, który będzie za darmo, to posłuży nam do zamiany produktu na email klienta. Kolejnym produktem jaki musisz posiadać to tani produkt, który będzie dopełniał produkt darmowy. Tani produkt będzie to tak zwany UPSELL, który będziesz oferował od razu po podaniu maila klienta. Przykładem jest stacja paliw gdzie podchodząc do kasy po zatankowaniu kasjer proponuje coś do zjedzenia na szybko. Warto również zaopatrzyć się w produkt PREMIUM, który będzie dostępny dla wybranej grupy Twoich klientów.
Wszystkie produkty warto posegregować od początkującego do zaawansowanego. Przykładem mogą być szkolenia gdzie krok po kroku użytkownik uczy się, przechodzi po kolei stopnie wyżej, by na końcu mieć wyniki.
3# Strona przechwytująca
W pierwszej kolejności tworzymy źródło pozyskania adresu email od klienta, któremu właśnie w zamian damy darmową wartość, dzięki której po zastosowaniu będzie miał konkretny efekt. Źródłem głównie jest strona przechwytująca czyli tzw LandingPage. Na stronie informujemy kim jesteśmy, co robimy, jakie mamy wyniki i jakie korzyści odbiorca może otrzymać.