Jak wypromować restaurację to jedno z zadawanych pytań właścicieli firm gastronomicznych. Reklama restauracji jest jedną z trudniejszych opcji, ponieważ klient musi znaleźć się fizycznie w lokalu.

Najlepiej zacząć od Kuchennych Rewolucji prowadzonych przez Magdę Gessler. Dla niektórych może być to śmieszne lecz pokazane są programie wszystkie aspekty, które wpływają na odwiedzających nas klientów.

Odwiedzający nasz lokal zwraca uwagę na:

  • Lokalizacje
  • Jakość jedzenia
  • Czas przygotowania
  • Wystrój
  • Obsługę klienta
  • Ceny w menu
  • Opinia

Pamiętajmy, że żaden marketing nie będzie działał jeśli jedzenie i obsługa będzie zła. Reklama sprawi, że klient odwiedzi lokal i to może okazać się, że to będzie jego pierwsza i ostatnia wizyta.

Jak wypromować restaurację w Internecie?

Promocja restauracji musi pokazać zalety i staranie, które przyniosą, że klient poczuje się lepiej.

Będziemy potrzebować:

  • Strona Internetowa
  • Fanpage
  • Instagram

Jak wypromować restaurację w Social Media ?

W mediach społecznościowych powinniśmy skupić się na pokazaniu naszych dań, wydarzeń i co się danego dnia dzieje.

W relacjach pokazujemy danie dnia oraz w postach.  Zdjęcia muszą być realne. Można nagrać także video jak danie jest przyrządzone wpłynie to na zaufanie.

Użytkownicy Instagrama poruszają się po hashtagach, więc warto oznaczyć dobrze zdjęcie np #restauracjawarszawa #daniednia #kawa #zdrowejedzenie #pysznosci #kolacja #obiad itp.

Daj możliwość otagowania lokalu przez klientów.

Umieść także na drzwiach, przy ladzie informacje, że można was obserwować w social media.

FACEBOOK ADS

Reklamę najlepiej ustawić lokalnie, na dane miasto albo odległość od lokalu np +5km.

Promować wydarzenia i wszystko to co może spowodować zaangażowanie użytkowników.

Przekierowanie klienta do messengera daje możliwość rejestracji.

GOOGLE

W tym punkcie do dyspozycji mamy reklamy GoogleAds oraz wizytówkę Moja Firma. Jako, że to drugie jest bezpłatne to warto skorzystać. Szybciej użytkownicy znajdą nas w wyszukiwarce. Także na mapach Google co pomoże w dotarciu klienta do waszej lokalizacji.

OPINIA

Czytamy opinie, lepiej nie walczyć, to bez sensu i może mieć odwrotny efekt. Warto przedstawić wprowadzone zmiany i podziękować za opinie. Nikt nie jest idealny, a ludzie zobaczą, że są dla was ważni, że liczycie się z ich zdanie i robicie, by czuli się w waszej restauracji jak najlepiej.

Kategorie: BLOGPORADY