Etapem jest zwiększyć przychód w sklepie internetowym, który wcale nie jest taki, jaki może się wydawać. Trzeba po prostu określić drogę i skorzystać z narzędzi dostępnych na rynku. Wpis piszę na podstawie pewnego sklepu, jaki miałem w opiece. Owy sklep miał systematyczny wzrost przychodu każdego miesiąca. Postaram się opisać drogę, jaką wtedy szedłem.

Jak możemy zacząć zwiększać przychód w naszym sklepie internetowym?

W pierwszej kolejności trzeba się skupić na pozyskaniu klientów. Tylko klienci pozwolą nam się rozwijać. Jak dobrze pamiętam, wtedy nie było na to za wiele środków, a jak to się mówi „z pustego to ani Salomon nie naleje”. Mając na uwadze, że budżet jest ograniczony, musiałem użyć bezpłatnych narzędzi.

Krokiem numer jeden, jaki postawiłem było to publikowanie codziennie 2 postów na Instagram. Tylko dzięki systematyczności profil się rozwijał, a liczba fanów przybywała. Więcej znajdziesz TUTAJ.

Do Instagrama dodałem oczywiście FanPage na Facebook, gdzie również były posty codziennie.

Pamiętać trzeba, że trzeba przełączyć konto na firmowe, ponieważ wtedy możemy analizwać kiedy nasza grupa odbiorców jest najbardziej aktywna. Na Facebook i na Instagramie możemy to sprawdzać i publikować posty, gdy ruch na naszym profilu będzie największy, będziemy mieć przez to lepsze zasięgi.

Z jakich dodatkowych źródeł możemy skorzystać w celu zwiększenia przychodu w sklepie internetowym?

W tym kroku postanowiłem, że wykorzystam portal ALLEGRO. Serwis umożliwiał (w sumie nie wiem jak teraz….) bezpłatne wystawienie produktów doliczając później prowizje za sprzedaż. Nie mając dużego budżetu na start jest to dobrą opcją. Jak sprzedaż ruszyła to po pewnym czasie wystawiłem 1-3 produkty na marży 0%, by zebrać opinie, które są kluczowe na takich portalach. Warto dodać wiele serwisów aukcyjnych, pozwala nam to dotrzeć do szerszego grona osób, a także ma to wpływ na wyświetlenie naszej strony wyżej w wynikach wyszukiwania. Poza tym jest to bezpłatny marketing. Dalej…skupiając się na tym serwisie aukcyjnym zacząłem wykorzystywać reklamy, co pozwoliło na zwielokrotnienie naszego przychodu.

Bardzo ważnym elementem, by móc zwiększyć nasz przychód jest prowadzenie malingu – narzędzie znajdziesz TUTAJ. Maling pozwala nam na wysyłanie ofert do klientów, prowadzić remarketing i edukować ich z korzyści, jakie mogą otrzymać dzięki zakupie naszych produktów. Także warto zbierać kontakty do bazy np przez zapis do newslettera.

Czy istnieje potężne płatne narzędzie, które pozwoli nam zwiększyć przychód w sklepie internetowym?

Oczywiście, że istnieje takie narzędzie jest nim reklamy, a właściwie reklamy na Facebook czyli FacebookAds. Mając pod opieką omawiany sklep również korzystałem z tego lecz z mniejszym stopniu, dziś wiem, że to błą. Wcześniej pewnie wynikało to z tego, że dopiero poznawałem czym jest FacebookAds, a dziś potrafię w zaawansowanym stopniu to wykorzystać.

Dlaczego reklamy w Social Media odgrywają dużą rolę w naszym biznesie? Właśnie dzięki tym narzędziu możemy precyzyjnie dobrać grupę odbiorców, na podstawie tego czym się interesują, jakie strony lubią, ile mają lat, gdzie mieszkają itp. Na prawdę prawie wszystko możemy określić. By móc w pełni wykorzystać reklamy na Facebook, musimy zainstalować Pixel Facebook, jest to kod, który monitoruje odwiedzających naszą stronę i pod nich tworzy reklamy, które są skuteczniejsze.

Reklamy Facebook mają możliwość budowania bazy email, zbierania wszelkich kontaktów przez formularze, w tym numer telefonu. Możemy także prowadzić remarketing, czyli przykładowo wyświetlać produkty, tym osobą co dodały do koszyka, a nie dokonały zakupy. Kolejną opcją jest kierowanie klientów bezpośrednio do messengera, gdzie możemy sami dokonać procesu sprzedaży.

Podsumowanie odpowiedzi na to jak zwiększyć przychód w sklepie internetowym.

Wyżej opisałem kroki, które pozwoliły w zasadzie od zera rozpocząć pozyskanie klienta do naszego sklepu bez większego wkładu finansowego. Oczywiście trzeba włożyć pracę i czas. Można również automatyzować wiele rzeczy, co oszczędzi nam czas. Dziś bym zaczął praktycznie tak sam i zwiększyłbym te źródła, szukałbym kolejnych serwisów zbytu, narzędzi. Dodałbym także reklamy Google, budował lejki sprzedażowe, optymalizował działania, korzystał z upsell’i , tworzył LandingPage. Do tego wszystkiego najlepiej prowadzić własny Blog i edukować ludzi. Zwiększy to zaufanie oraz pozwoli rozwiązać częściowe problemy ludzi, jak zadziała, to będą zadowoleni i wrócą po więcej.

Mam nadzieje, że dało Ci to obraz działania i przyda się to do zastosowania w Twoim sklepie.