Zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym to wielki wyzwanie i długa droga.

Jeśli chcesz zwiększyć w przychody w sklepie internetowym, to przede wszystkim musisz uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość. Proces, jaki trzeba przejść, jest dość długi i może na początku drogi nie będzie widać efektów.

Poniżej przedstawię kilka opcji, z których możemy skorzystać od razu, by poprawić naszą sytuację.

Dobrze… Przejdźmy do konkretów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – Od czego zacząć?

Zacznij od sprecyzowania tego, z jakiego miejsca startujesz. Oblicz koszty, przychód, zysk, liczbę klientów, źródła ruchu, liczbę zamówień i wszystko to od czego zależy Twój biznes.

Spróbuj znaleźć sposób na obniżenie kosztów, może to być np przeniesienie sklepu na zewnętrzne oprogramowanie np Shoper, gdzie płacimy za utrzymanie i nie martwimy prawidłowym działaniem sklepu.

Marketing

Promocja naszej firmy jest potrzebna od samego początku, ludzie muszą o nas wiedzieć, by mogli od nas kupić. W świecie dużej konkurencji jest mało prawdopodobne, że trafią na nas sami.

Do promocji naszej firmy polecam bezpłatne kanały jak Facebook, Instagram Youtube więcej o bezpłatnym ruchu napisałem TUTAJ. Kanały #socialmedia dadzą nam dostęp do ogromnej społeczności.

W późniejszym kroku możemy wspomóc się płatną reklamą jak Facebook Ads czy Google Ads (dawniej Adwords) i wykorzystać ją np do zebrania kontaktów email by późniejszy dostęp do klientów był w zerowych kosztach.

Porównywarki cen i portale sprzedażowe

Strony internetowe, które pozwolą nam umieścić nasz produkt, który będzie widoczny dla kilkumilionowej społeczności. Wiele osób twierdzi, że portale jak Allegro czy Ceneo niszczą sprzedaż, ja jednak uważam, że możną ją zacząć bez kosztów i przynieść spory dochód, a nasz sklep dostaje dodatkowo linki, co wpływa na pozycjonowanie.

Pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie jest potrzebne ? Zdecydowanie tak. Natomiast ono wymaga czasu i większego czasu, który kształtuje się w granicach od 3 miesięcy do kilku lat. Do tego potrzebujemy środków, które pozwolą na systematyczne prace związaną z pozycją naszej strony w Google.

Jednak jest rozwiązanie takie, jakie SeoPilot – dostępne TUTAJ

W tani sposób pozwoli nam na rozmieszczeniu linków po innych stronach w formie reklamy i bycie w top 10 przy odpowiedniej konfiguracji profilu.

Pozytywne podejście do klienta

Jest to jeden z czynników, które pozwala nam na zwiększenie zaufania do nas oraz odebraniu nas w pozytywny sposób przez naszych klientów co powoduje łatwiejsze rozmowy i zmniejszenie konfliktów, jakie mogą wystąpić po drodze.

Dbanie o wizerunek i opinie

Nasz wizerunek jest wizytówką, a większość ludzi sprawdza naszą opinię w Internecie. Im mniej będzie pozytywnej, tym będziecie postrzegani jako mało atrakcyjni. Większość klientów kupuje w miejscach, gdzie będą czuli się bezpiecznie, a zaufanie do firmy będzie nienaganne.