Reklama Facebook – Utworzenie reklamy w mediach społecznościowych jest proste i jednocześnie trudne, ponieważ źle ustawiona reklama może wydać nasze pieniądze w błoto.
Pamiętajmy, że nigdy nie powinno się używać „PROMUJ POST” – Po prostu reklama jest utworzona byle jak.
Reklamy tworzymy w MENADŻER REKLAM dostępny w business.facebook.com
Przed utworzeniem reklamy wymagane jest utworzenie PIXEL FACEBOOK (zakładka PIXELE) na naszej stronie internetowej. Dzięki niemu Facebook monitoruje użytkowników na naszej stronie i dobiera reklamy do użytkowników odwiedzających.
Pixel Facebook jest podstawą by móc tworzyć reklamy. Pixel powinien mieć w kodzie głównie „page view” i „view content”.
Jaki jest cel reklamy?
Reklamę możemy utworzyć na wiele sposób takich jak:
- Polubienie Fanpage’a
- Ruch na stronie
- Zasięg
- Wiadomości do Messengera
- Konwersja
- Komentarz do postu na naszym Fanpage’u
- Do osób lubiących nasz Fanpage
- Odwiedzenia siedziby firmy
Każdy wybrany cel ma różną stawkę i odpowiada za konkretną akcję, którą chcemy zrealizować.
Warto również budować listę mailingową i kierować ruch na LandingPage, wtedy ponowne dotarcie do tych samych osób praktycznie jest darmowe, płacimy tylko za narzędzie do mailingu jak : GetResponse
Najlepszym dla mnie celem jest KONWERSJA – Facebook pobiera opłatę za wykonanie określonego wcześniej celu np zapisanie do newsletter’a , wiadomość do Messenger’a , zakup , wysłanie wniosku.
oraz
Reklamy dynamiczne, które śledzą użytkowników co byli na naszej stronie, dodali produkt do koszyka i wyświetlenie im produktów z katalogu naszego Fanpage’a.
Od czego zależy koszt?
Koszt reklamy oczywiście zależy od wyboru celu i dobrania grupy docelowej.
Na początku trzeba wiedzieć, że Facebook potrzebuje około 3$ dziennie by reklama działała prawidłowo.
Przykładowe ceny na podstawie własnych doświadczeń:
Polubienie Fanpage: około 1 zł / like
Komentarz do posta: około 1 zł / like
Zasięg: 3 – 10 zł / 1000 osób
Wiadomość do Messengera: 3 – 5 zł / wiadomość
Dodatkowo:
Gdy ktoś kliknie w treści posta „POKAŻ WIĘCEJ” to Facebook za każde kliknięcie może naliczyć dodatkowe 1 zł.
Reklama Facebook – Jak dobrać odbiorców?
Grupę odbiorców możemy sprecyzować dzięki STATYSTYKI GRUPY ODBIORCÓW dostępnej w panelu business.facebook.com oraz w kreatorze podczas tworzenia reklamy.
Pamiętajmy, że odbiorcy muszą odpowiadać naszym kryteriom to znaczy, że nie możemy wybrać osób lubiących słodkie rzeczy gdy mamy sklep ekologiczny. Grupa w takim przypadku powinna nawiązywać do sportu, trenerów personalnych, osób co dbają o swoją sylwetkę.
Grupa odbiorów nie powinna przekraczać 50 tysięcy osób.
Co może okazać się pomocne?
Tworzenie kilku kreacji reklamowych w jednej kampanii – pozwoli nam zweryfikować, która jest lepiej odbierana przez społeczność i obniży nasze koszty.
Grafika nie może mieć więcej niż 20% tekstu – sprawdzisz to za pomoc: Facebook Text Overlay im więcej tekstu tym zasięg będzie mniejszy. Zbyt duża ilość tekstu doprowadzić do tego, że Facebook nie zaakceptuje kampanii.
Utworzenie osobnej reklamy na Facebook’u i osobnej na Instagram’ie – są to 2 odmienne portale, mają inne zasady i rozdzielczości grafik.
Przydatne narzędzia:
Pixel Facebook – Monitoruje użytkowników na stronie, Facebook dopasowuje użytkowników portalu do reklamy.
Canva.com – Bezpłatne utworzenie grafiki, która będzie miała odpowiednią rozdzielczość wymaganą przy tworzeniu kreacji.
Facebook Text Overlay – analiza ilości tekstu w grafice