Reklama Facebook – Utworzenie reklamy w mediach społecznościowych jest proste i jednocześnie trudne, ponieważ źle ustawiona reklama może wydać nasze pieniądze w błoto.

Pamiętajmy, że nigdy nie powinno się używać „PROMUJ POST”  – Po prostu reklama jest utworzona byle jak.

Reklamy tworzymy w MENADŻER REKLAM dostępny w business.facebook.com

Przed utworzeniem reklamy wymagane jest utworzenie PIXEL FACEBOOK  (zakładka PIXELE) na naszej stronie internetowej. Dzięki niemu Facebook monitoruje użytkowników na naszej stronie i dobiera reklamy do użytkowników odwiedzających.

Pixel Facebook jest podstawą by móc tworzyć reklamy. Pixel powinien mieć w kodzie głównie „page view” i „view content”.

Jaki jest cel reklamy?

Reklamę możemy utworzyć na wiele sposób takich jak:

  • Polubienie Fanpage’a
  • Ruch na stronie
  • Zasięg
  • Wiadomości do Messengera
  • Konwersja
  • Komentarz do postu na naszym Fanpage’u
  • Do osób lubiących nasz Fanpage
  • Odwiedzenia siedziby firmy

Każdy wybrany cel ma różną stawkę i odpowiada za konkretną akcję, którą chcemy zrealizować.

Warto również budować listę mailingową i kierować ruch na LandingPage, wtedy ponowne dotarcie do tych samych osób praktycznie jest darmowe, płacimy tylko za narzędzie do mailingu jak : GetResponse

Najlepszym dla mnie celem jest KONWERSJA – Facebook pobiera opłatę za wykonanie określonego wcześniej celu np zapisanie do newsletter’a , wiadomość do Messenger’a , zakup , wysłanie wniosku.

oraz

Reklamy dynamiczne, które śledzą użytkowników co byli na naszej stronie, dodali produkt do koszyka i wyświetlenie im produktów z katalogu naszego Fanpage’a.

Od czego zależy koszt?

Koszt reklamy oczywiście zależy od wyboru celu i dobrania grupy docelowej.

Na początku trzeba wiedzieć, że Facebook potrzebuje około 3$ dziennie by reklama działała prawidłowo.

Przykładowe ceny na podstawie własnych doświadczeń:

Polubienie Fanpage: około 1 zł / like

Komentarz do posta: około 1 zł / like

Zasięg: 3 – 10 zł / 1000 osób

Wiadomość do Messengera: 3 – 5 zł / wiadomość

Dodatkowo:

Gdy ktoś kliknie w treści posta „POKAŻ WIĘCEJ” to Facebook za każde kliknięcie może naliczyć dodatkowe 1 zł.

Reklama Facebook – Jak dobrać odbiorców?

Grupę odbiorców możemy sprecyzować dzięki STATYSTYKI GRUPY ODBIORCÓW dostępnej w panelu business.facebook.com oraz w kreatorze podczas tworzenia reklamy.

Pamiętajmy, że odbiorcy muszą odpowiadać naszym kryteriom to znaczy, że nie możemy wybrać osób lubiących słodkie rzeczy gdy mamy sklep ekologiczny. Grupa w takim przypadku powinna nawiązywać do sportu, trenerów personalnych, osób co dbają o swoją sylwetkę.

Grupa odbiorów nie powinna przekraczać 50 tysięcy osób.

Co może okazać się pomocne?

Tworzenie kilku kreacji reklamowych w jednej kampanii – pozwoli nam zweryfikować, która jest lepiej odbierana przez społeczność i obniży nasze koszty.

Grafika nie może mieć więcej niż 20% tekstu – sprawdzisz to za pomoc:  Facebook Text Overlay im więcej tekstu tym zasięg będzie mniejszy. Zbyt duża ilość tekstu doprowadzić do tego, że Facebook nie zaakceptuje kampanii.

Utworzenie osobnej reklamy na Facebook’u i osobnej na Instagram’ie – są to 2 odmienne portale, mają inne zasady i rozdzielczości grafik.

Przydatne narzędzia:

Pixel Facebook – Monitoruje użytkowników na stronie, Facebook dopasowuje użytkowników portalu do reklamy.

Canva.com – Bezpłatne utworzenie grafiki, która będzie miała odpowiednią rozdzielczość wymaganą przy tworzeniu kreacji.

Facebook Text Overlay – analiza ilości tekstu w grafice

Potrzebujesz pomocy? Napisz do mnie.

Kategorie: BLOGPORADY