Strategia sprzedażowa jest czymś, co pozwoli nam przeprowadzić klienta za przysłowiową rączkę. Proces może być automatyczny, zaoszczędzi nam czas i w każdej chwili możemy do niego wracać.
Przedstawiona przeze mnie strategia sprzedażowa nie jest czymś nowym. Jest znana i powielana praktycznie przez większość firm, co świadczy tylko o tym, że działa.
Strategia sprzedażowa – KROK PO KROKU
1#
W pierwszej kolejności tworzymy bezpłatną wartość, którą podzielimy się z klientem. Wartość ma dać korzyść od razu po zastosowaniu.
2#
Ową wartość możemy umieszczać na LandingPage, formularzach, a klient otrzymuje ją po wpisaniu adresu e-mail.
3#
Do dotarcia do klientów możemy wykorzystać właśnie FacebookAds. Używając celu KONWERSJA, a Facebook pobiera opłatę w momencie podania e-mail, a nie wyświetleniu strony.
4#
Mając ustawioną reklamę, jeśli jest e-mail, to potrzebujemy użyć programu do mailingu. Cały proces będzie się odbywał w programie i tutaj możemy skorzystać z bezpłatnego narzędzia, jakim jest MailChimp lub płatnego GetResponse.
5#
Kolejnym krokiem jest zaplanowanie ścieżki, którą klient przebędzie, by na końcu jej chciał wydać u nas pieniądze. Drogą, jaką ma przejść, powinna być edukacja.
W skrócie powinno być 4 – 5 maili, które klient będzie dostawał co 2 – 3 dni.
- Ma na celu poznanie kim jesteście i czym się zajmujecie.
- Kolejny przedstawi jakie podejście macie i jakie korzyści to da.
- Następny pokaże dowód, że to faktycznie działa i jest potrzebne.
- Tutaj możecie przedstawić szczegółową ofertę.
Mailing ma ze sobą dodatkowe korzyści. Pozyskanie klienta kosztuje tylko raz, później docieracie do niego ponownie, ponosząc tylko koszty oprogramowania do mailingu.
Strategia sprzedażowa – o czym pamiętać ?
Pamiętać należy to, że czasem może coś po prostu nie działać. Błędem może być źle dobrana kreacja reklamowa, grupa odbiorców albo sam tekst. Musimy ocenić to sami.
Strategia sprzedażowa z wykorzystaniem reklam Facebook – PODSUMOWANIE
Powyższa strategia sprzedażowa zwiększy szanse sprzedaży. Musicie pamiętać, że mało kto kupuje, jeśli zaoferujecie od razu produkt / usługę. Za pierwszym razem nikt was nie zna i wam nie ufa.
Twórzcie angażujące nagłówki. Nie spamujcie.